Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Учень /учениця:
усвідомлює значення дієслова, морфологічні ознаки його, синтаксичну роль;
знаходить дієслово в реченні; визначає форми його, граматичні ознаки, належність дієслова до певної дієвідміни, засоби творення видових пар дієслів;
правильно вимовляє дієслова й пише їх із вивченими орфограмами;
аргументує написання орфограм;
знаходить і виправляє допущені помилки на вивчені орфографічні правила, а також помилки у формі залежного слова;
використовує правильно форми дієслів у мовленні;
аналізує випадки використання дієслів зі стилістичною метою, визначаючи виражальні можливості їх;
конструює речення з дієсловами в усіх часах і особових формах, зокрема в переносному значенні;
редагує тексти щодо заміни повторюваних дієслів синонімами, уживання одних дієслів одного способу замість інших;
складає й розігрує діалоги відповідно до запропонованої ситуації спілкування, використовуючи з комунікативною метою дієслова у формі одного часу й способу замість іншого;
складає усні й письмові висловлення на певну соціокультурну тему, використовуючи виражальні можливості дієслова, зокрема висловлення в художньому стилі з дієсловами 2-ї особи однини;
усвідомлює роль дієслів у досягненні точності, інформативності й виразності мовлення.
Комментариев нет:
Отправить комментарий